Radno vrijeme: 7:30 - 16:30 pm | Tel: +387 33 250 100 | Email: [email protected]
mar 13

ALMA ADILOVIĆ, mentorica u okviru projekta „Jačanje dualno organizovanog srednjeg stručnog obrazovanja sa fokusom na digitalizaciji”: „Energija, znatiželja i entuzijazam učenika neprestano me nadahnjuju“

Implementacijom brojnih aktivnosti u okviru projekta „Jačanje dualno organizovanog srednjeg stručnog obrazovanja sa fokusom na digitalizaciji”, Privredna komora Kantona Sarajevo u saradnji sa njemačkom organizacijom GIZ napravila je značajan pomak u unapređenju sistema dualnog obrazovanja, a posebno kroz program usavršavanja za mentore u poslovnim subjektima. Zakon o dualnom obrazovanju bi prema posljednjim najavama uskoro trebao biti u skupštinskoj proceduri, za što će biti organizovana i javna rasprava, dok bi implementacija mogla započeti od naredne školske godine. Pojedini poslovni subjekati će ovaj trenutak dočekati spremni, s obzirom da su se ozbiljno pripremali za njegovu primjenu.

Među kompanijama koje su prepoznale značaj društvene odgovornosti i ulaganja u obrazovanje mlađih naraštaja je i Mövenpick hotel Sarajevo iz kojeg su svesrdno podržali pomenuti projekat Komore i stavili svoje resurse na raspolaganje mladima, te im omogućili da značajno unaprijede svoje vještine i znanja u području hotelijerstva i ugostiteljstva.

„Naša odluka da podržimo ovaj projekat proizlazi iz želje da doprinesemo jačanju kompetencija i znanja naše djece, budućih nosilaca razvoja našeg grada i države. Smatramo da su glavne vrijednosti dualnog obrazovanja, pored društvene odgovornosti, upravo razvoj praktičnih vještina i osposobljenost mladih ljudi za samostalno djelovanje na tržištu rada. Kroz ovakav način učenja, učenici stiču ne samo teorijska znanja već i konkretne radne vještine koje im omogućavaju bržu i lakšu integraciju u poslovni svijet.

Ova saradnja donosi brojne koristi i za poslovne subjekte, jer kroz dualno obrazovanje dobijamo mlade ljude koji su već prošli neophodnu obuku i koji su spremni da odmah preuzmu radne zadatke. Time se značajno smanjuje period prilagođavanja i obuke novih zaposlenika, što doprinosi efikasnosti i produktivnosti kompanija. Također, kroz ovaj sistem obrazovanja, srednjoškolci razvijaju komunikacione vještine, uče se timskom radu i postaju samostalniji. Sve ove kompetencije ključne su za njihov profesionalni i lični razvoj, a mi u Mövenpick hotelu Sarajevo ponosni smo što možemo biti dio tog procesa, kaže Alma Adilović, operativna menadžerica Mövenpick hotela Sarajevo.

UGOSTITELJSTVO JE POSAO SRCA

U Mövenpick hotelu Sarajevo učenici prolaze kroz sistemsku i temeljitu obuku u skladu s internim planom, koji je osmišljen kako bi im pružio kvalitetno praktično znanje i profesionalne vještine. Obuka započinje uvodnim dijelom, gdje se učenici upoznaju s radnim sredstvima, pravilima rada, mogućim opasnostima, opremom te pravilnicima o pravima, obavezama i pravilnom ponašanju na radnom mjestu. Nakon toga prelazi se na praktični dio obuke, gdje menadžeri pojedinih odjela prvo učenike upoznaju s konkretnim zadacima i procesima rada. Najiskusniji uposlenici aktivno prate i usmjeravaju učenike u izvođenju praktičnog rada, pružajući im kontinuiranu podršku i savjete.

„Poseban dio obuke posvećujemo provjeri stečenog znanja, analiziranju postignutih rezultata te diskusiji sa samim učenicima. Njihova mišljenja, zaključci i prijedlozi za nas su od izuzetnog značaja, jer na taj način obogaćujemo i unapređujemo sam proces obuke. Kao mentor, redovno obilazim učenike i pratim njihov napredak, pružajući im dodatnu podršku i smjernice. U prosjeku godišnje na obuci imamo dvadesetak učenika. Najveći broj njih dolazi iz Ugostiteljsko-turističke škole, s kojom već dugi niz godina ostvarujemo uspješnu saradnju. Od ove godine ponosni smo što smo započeli i divnu saradnju sa školskim centrom “Mehmed Handžić”, te sada imamo i njihove učenike na praktičnoj nastavi. Vjerujemo da na ovaj način naš hotel pruža učenicima kvalitetnu osnovu za buduće profesionalne izazove, pomažući im da steknu praktična znanja, razviju radne navike i upoznaju se s visokim standardima koje njegujemo u svakodnevnom poslovanju“, navodi Alma Adilović.

Njeno osobno iskustvo kao mentorice je, kako kaže, izuzetno inspirativno i obogaćujuće.

„Kroz svoju dugogodišnju karijeru imala sam priliku raditi s velikim brojem učenika, a njihova energija, znatiželja i entuzijazam neprestano me nadahnjuju. Njihovo prisustvo unosi svježinu u svaki kolektiv i doprinosi pozitivnoj radnoj atmosferi.

Jedan od najkonkretnijih i najponosnijih rezultata naše obuke je činjenica da su mnogi naši današnji uposlenici, uključujući i supervizore, nekada bili upravo učenici na praksi u našem hotelu. Također, veliki broj talentovanih kuhara koji su se proslavili u svojoj profesiji i koji su danas cijenjeni profesori u školama, svoje prve profesionalne korake i prvi dodir s ozbiljnom kuhinjom imali su upravo kod nas. Na engleskom se kaže da je „Hospitality work of heart” – ugostiteljstvo je zaista posao srca. Kroz praksu, mi učenicima ne prenosimo samo tehnička znanja i vještine, već im dočaravamo pravu suštinu ovog posla, razvijamo ljubav prema njihovom budućem zanimanju i usađujemo strast koja je ključ uspjeha u ovoj branši. Smatram da je upravo to jedan od najvećih benefita koje učenici dobiju – uz mogućnost da odmah nakon završetka srednje škole ostanu i grade svoju karijeru u našem hotelu“, naglašava Alma.

Benefiti za kompaniju su jednako značajni. Kroz ovu saradnju, razvijaju interes mladih ljudi za rad u ugostiteljsko-turističkoj industriji i stvaraju kvalitetan kadar koji razumije standarde i vrijednosti koje njeguju.

„Mladi ljudi su pokretačka snaga ove branše, a kroz praksu ih ne učimo samo kako se radi – učimo ih kako se voli ovaj posao. Na taj način osiguravamo da i naš tim i naša kompanija nastave rasti i razvijati se uz energiju, ideje i posvećenost novih generacija. Što se tiče zadovoljstva učenika praktičnom nastavom i radnim iskustvom, iako bi njihovi komentari najbolje odrazili njihovo mišljenje, sa sigurnošću mogu reći da s velikom radošću dolaze na praksu. Posebno se to odnosi na one koji dolaze na recepciju, gdje imamo mlad i dinamičan tim, zbog čega se lako uklope i osjećaju se opušteno i prirodno u radnom okruženju.

Kada je riječ o zapošljavanju, situacija u ovoj branši je takva da posla ima i više nego što trenutno obrazujemo kadra. Svaki učenik koji pokaže interes i volju za radom, dobrodošao je ne samo u našem hotelu, već i u mnogim drugim hotelima u Sarajevu. Praktična nastava im pruža odličnu osnovu i iskustvo koje im značajno olakšava zapošljavanje nakon završetka školovanja“, ističe naša sagovornica.

DIGITALIZACIJA KAO MODEL RADA

Fokus ovog projekta bio je na upotrebi i razvoju digitalnih alata koji su neophodni za većinu poslova u današnjem vremenu. Srednjoškolcima u Kantonu Sarajevo u tom pogledu ne nedostaje osnovnog znanja, ali prostora za unapređenje digitalnih vještina uvijek ima kako kod učenika, tako i kod mentora i poslodavaca koji također kontinuirano usavršavaju svoje digitalne vještine.

„Digitalizacija kao model rada u stoljeću u kojem živimo je prijeko potrebna te kao takva može samo unaprijediti ovaj kompletan proces. Obzirom da je u pitanju velika kompanija, naravno da se koristimo raznim digitalnim alatima. Nedavno sam, na primjer, održala trening učenicima o hotelskom programu Opera 5 i Opera Cloud, na koji prelazimo već ovog mjeseca kao najnaprednijim programom u hotelijerstvu u cijelom svijetu. Naši učenici, savladavši savremene tehnologije rada, imaju otvorena vrata da rade u hotelima bilo gdje u svijetu jer se isti program koristi globalno. Digitalizacija je ključ uspjeha i način rada u današnjem vijeku, a svakako bi i sistem obrazovanja, s posebnim osvrtom na praktičnu nastavu, trebao biti dodatno unaprijeđen u tom pogledu“, smatra Alma Adilović.

Izazova i prepreka u implementaciji sistema dualnog obrazovanja u BiH bit će mnogo. S jedne strane, suočavamo se s generacijama učenika koji često nisu dovoljno zainteresovani za ovakav vid obrazovanja, niti su adekvatno pripremljeni kroz srednjoškolski sistem. To znači da poslovni subjekti moraju s njima raditi od osnovnih stvari, što značajno usporava proces obuke. S druge strane, otvoreno je pitanje koliko će kompanije biti spremne da se uključe u dualno obrazovanje.

Sumirajući iskustva stečena kroz implementaciju projekta i saradnju sa Privrednom komorom Kantona Sarajevo, Alma Adilović navodi da je neophodno ojačati saradnju između škola, poslovnih subjekata i Privredne komore kako bi se pronašao adekvatan model koji će zadovoljiti sve strane, a prije svega osigurati najbolji interes za učenike i njihovu buduću profesionalnu integraciju.

„Niz sprovedenih anketa pokazuje da postoji izražen interes za rješavanje ove problematike u zajedničkom interesu svih uključenih strana. Interes i učenika i poslovnih subjekata nalazi se upravo u dualnom obrazovanju – obrazujemo da bismo imali kvalifikovane radnike, učimo da bismo mogli raditi. Privredna komora igra ključnu ulogu u ovom procesu, i sigurna sam da će svojim naporima uspjeti pronaći adekvatan model koji će zadovoljiti potrebe svih strana“, zaključuje Adilović.

 

 

Ova aktivnost se realizuje u okviru projekta Održivi ekonomski razvoj i promocija zapošljavanja (skraćeno SEDEP). Projekat ima za cilj poboljšanje zapošljivosti u Bosni i Hercegovini, kroz podršku digitalnoj i zelenoj transformaciji privrede. Projekat sufinansiraju njemačko Savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) i Vlada Švicarske, a provodi GIZ. Komponenta projekta „Jačanje srednjeg stručnog obrazovanja i obuke u Bosni i Herecegovini“ (SVET) ima za cilj jačanje sistema srednjeg stručnog obrazovanja i obuke kako bi se osigurala kvalifikovana radna snaga neophodna za održiv ekonomski razvoj zemlje. Komponenta projekta „Razvoj privatnog sektora (PSD)“ prvenstveno je usmjerena na transformaciju poslovanja prema digitalnijoj i zelenoj ekonomiji koja osigurava konkurentan i inovativan ekonomski ekosistem.